15 Kasım 2014 Cumartesi

Ara kat Döşemelerde Isı Yalıtımı Uygulamaları

Isıtılan hacim içerisinde yapılan ara kat uygulamalarında döşeme betonu ısı yalıtım malzemesi tarafından korunmadığından soğuktur. Dolayısıyla ısı yalıtım malzemesini geçen su buharının döşeme betonunda yoğuşma ihtimali bulunmaktadır. Bu detaylarda ısı yalıtım malzemesinin su buharı difüzyonuna karşı göstermiş olduğu dirence bağlı olarak sıcak tarafta buhar kesici tabaka kullanılması gereklidir. Buhar kesici aynı zamanda şap ile ısı yalıtım malzemesi arasında ayırıcı katman görevi görür.

Isı yalıtım levhaları; birleşim yerlerinde boşluk kalmayacak şekilde şaşırtmalı olarak döşeme betonunun üzerine yapıştırılmadan (serbest olarak) döşenir. Döşeme ve duvar birleşim yerlerinde ısı yalıtım levhaları şap kalınlığı göz önüne alınarak süpürgelik hizasına kadar devam ettirilir. Isı yalıtım levhalarının üzerine buhar kesici olarak polietilen folyo serilerek şap uygulaması yapılır. Şapın üzerine seramik kaplama yapılmasıyla uygulama tamamlanır. Tüketicinin tercihi doğrultusunda PVC, ahşap parke gibi kaplamaların döşenmesi durumunda şap tabakasının üzerine yapıştırma veya lamalı tespit yapılır. Yerden ısıtma yapılan döşemelerde ise ısı yalıtım malzemesinin üzerine buhar kesici uygulandıktan sonra buhar kesicinin üzerine plastik ayaklar yerleştirilir. Bu plastik ayaklara tesisat boruları oturtularak uygun kalınlıkta şap uygulaması yapılır. Daha sonra istenilen döşeme bitişiyle uygulama tamamlanır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder