17 Ocak 2015 Cumartesi

Yoğuşma Neden ve Nerede Olur?

Soğuk hatlarda yalıtım malzemesi bünyesine su alabilecek nitelikte ise ve buhar geçişine karşı bir önlem alınmamış veya sızdırmaz bir uygulama yapılamamışsa, lifli malzemeler gibi su buharı difüzyon direnç katsayısı çok düşük olan (μ=1.1) (su buharı difüzyonuna hiç karşı koyamayan) yalıtım malzemelerinin kullanılması durumunda yüzeyde yoğuşma olmamasına karşın, yalıtım malzemesinin içine su buharı girer ve malzemenin içinde yoğuşarak su haline gelir.

Yoğuşmanın Sonuçları

Ayrıca, malzeme bünyesindeki su, ısı yalıtım malzemesinin ısı iletkenlik katsayısını arttırır ve yalıtım özelliğini azaltır. Öyle ki bazı durumlarda camyünü gibi yalıtım malzemelerinin ısı iletkenlik katsayısı iki katı kadar kötüleşebilmektedir. Ortam sıcaklığı 26°C olan bir ortamda, içinden 12°C akışkan geçen bir soğutma hattının sırasıyla camyünü, poliüretan ve elastomerik kauçuk köpüğü ile yalıtılması halindeki ilk ısı kayıpları ve “K değerleri ile işletime alındıktan 6 ay sonraki (ıslak, nemli haldeki) ısı kayıpları ve “K değerleri verilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder