11 Nisan 2016 Pazartesi

Yalıtım Malzemeleri,Ses Yalıtımı,Yapılarda ısı yalıtımın önemi

Yalıtım malzemeleri ve ısı yalıtımı

 

Yalıtım Malzemeleri

Yalıtım malzemeleri, yapıda kullandıkları amaca göre; su, ses ve ısı yalıtım malzemesi olarak gruplandırılır. Genellikle ses ile ısı yalıtım malzemeleri ya aynı yada çok yakın malzemelerdir. Sadece kullandıkları elemanların durumuna göre verimlilikleri ayrıdır ve tercihlere göre farklılık gösterebilirler.

Ses Yalıtımı

Ses ve ısı yalıtım için genellikle aynı malzemeler kullanılmasına rağmen, ısı yalıtımını günümüzde ön plana çıkmaktadır.

Yapılarda ısı yalıtımın önemi

Isı yalıtımı, binadan dışarıya olan ısı kaybını azaltır; Dolayısıyla ısınma için harcanan yakıt miktarını da azaltılmış olur ve konforundan daha fazla yararlanılır. Ayrıca betonarme demirlerinin korozyonunu ve duvar ve tavandaki yoğuşma ve rutubeti önler. Yapının ömrünü uzatır. Mekanlarda Dengesiz bir ısı dağılımı (pencereye yakın yerler soğuk, iç taraflar daha sıcak) olmaz.

          Mekanlardaki homojen ısı dağılımından dolayı daha sağlıklı bir ortam oluşur. Yakıttan daha fazla verim sağlanır. Yazın soğutma, kışın ısıtma giderleri azalır. Yapılan araştırmalara göre iyi bir ısı yalıtımı yapıldığında, yakıt harcamaları yaklaşık %50-%60 oranında azalmakta ve yakıt tasarrufu sağlanmaktadır. Böylece çevreye verdiği katkı; gaz, kurum ve toz emisyonunu azaltmış olur.

          Duvar, ısı köpükleri, zemin ve tavan yüzey sıcaklıklarının iç konfora olduğu kadar yapı kabuğu üzerinde de önemli etkiler sağlar. Isı yalıtımı olmayan binaların iç yüzeylerinde terleme sonucu küflenme ve siyah lekeler oluşur, sıcak yada boyalar kabarır, bunlar genellikle ısı köpüklerinden kaynaklanır. Binalarda yoğuşma, rutubetli alanlar, küf oluşması ve çatlamalar doğru yalıtım çözümünün uygulaması ile etkili bir şekilde önlenebilir

KAYNAK : GN İNŞAAT




Etiketler : Yalıtım malzemesiIsı yalıtımıYapılarda IsıIsı Kaybı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder