31 Ekim 2012 Çarşamba

Isı Yalıtım Malzemelerinden İstenilen Özellikler

Isı yalıtım malzemeleri; çogunlukla heterojen yapılı malzemelerin bir karısımı olarak ele alınabilir. Genellikle havayla dolu hücreleri saran katı bir çeperden olusan bir iskelet seklindedir. Bu bünye yapısının dogal bir sonucu olarak ısı yalıtım malzemeleri hafiftir.
Isı yalıtım malzemeleri, gerek üretim sürecinin gerekse bu malzemeyi olusturan ana maddelerin kimyasal bilesimi ve yapısının bir sonucu olarak, ya kapalı ya da açık bosluklu hava/gaz içeren maddelerdir. Bu özellik, buhar akımı yönünden malzemenin kullanımını etkileyen çok önemli yapısal bir özelliktir. Bilindigi gibi, kapalı gözenekli yalıtkanlar bünyeleri bir süreklilik gösterdigi için hiçbir tür gaz ve buharı geçirmez; buna karsılık açık gözenekliler, bir süreklilik söz konusu olmadıgından her türlü gaz ve buharın geçisine açıktır
Isı yalıtım malzemeleri nde, katı elemanlar arasındaki hava hücrelerinin çoklugu,  yalıtkanlık degerini artırsa da diger özelliklerini farklı yönlerde etkileyebilir. Örnegin, gözeneklerin çok artması ısı tutuculuk degerini artırmakta, ancak basınç dayanımını azaltmaktadır. Bu nedenle, ısı yalıtım malzemelerinden beklenen en önemli özellik, ısı iletkenlik degerinin küçük olmasının yanı sıra, yapıda kullanmak için gerekli ve asagıda açıklanacak olan niteliklere de sahip olmasıdır. Bu özellikler, kullanım yerinin kosullarına baglı olarak degisiklik gösterir. Ancak ısı yalıtım malzemelerinin seçiminde ve malzemede aranacak özelliklerin belirlenmesinde, kullanma yerindeki geçerli kosulların ana rolü oynadıgı söylenebilir. Zaman zaman  bu istekler birbiriyle çelisse de optimum bir çözüm her zaman bulunabilir. Dogru bir seçim yapabilmenin en önemli sartı, kullanılacak malzemeyi her yönü ile tanımak ve bu malzemenin uygulama özelliklerini iyi
bilmektir.
Buna göre ısı yalıtım malzemelerinden ve yalıtım firmaları ndan istenmesi gereken özellikler sunlardır :
Su ve nemden etkilenmezlik
Yanmazlık ve alev geçirmezlik
Basınç mukavemeti
Çekme mukavemeti
Buhar difüzyon direnci
Birim hacim ağırlıkları
Isı tutuculuk
Boyutsal kararlılık
İşlenebilirlik
Kimyasal etkenlere dayanıklılık
Sıva tutuculuk
Kokusuzluk
İnsan sağlığına ve çevreye zararlı olmaması
Uzun ömürlü olması
Parazitleri barındırmama ve parazitlere karsı dayanıklılık
Ekonomiklik

kaynak : https://www.guneyyapiizolasyon.com.tr/sayfalar.3842.ozellikleri.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder