22 Şubat 2013 Cuma

Bina Isı Yalıtımında Kullanılan Yalıtım Malzemeleri


Binalarda kullanılacak ısı yalıtım malzemeleri kullanılacak bölgeye, kullanım amacına, ısı iletim katsayısına vb. göre değişiklik gösterir. Kullanılacak malzemeler çok çeşitlidir. Isı yalıtımında kullanılan başlıca malzemeler aşağıda kısaca açıklanmaya çalışılmıştır. 

1- Cam Yünü :
Kullanım Yerleri : Binalarda ve tesisatlarda ısı yalıtımı amacıyla kullanılır. 
Özellikleri : Açık gözenekli ve lifli bir yalıtım malzemesidir. Binalarda kullanılacak cam yününün ısı iletim katsayısı 0,040 W/mK dır. 230oC kadar dayanıklıdır.

2- Taş Yünü : 
Kullanım Yerleri :  Binalarda ve tesisatlarda ısı yalıtımı amacıyla kullanılır
Özellikleri : Açık gözenekli bir malzemedir. Isı iletim katsayısı 0,040 W/mK dır. 800oC kadar dayanıklıdır.

3- Genleştirilmiş Polistren Levhalar ( EPS ) :
Kullanım Yerleri : Binalarda ısı yalıtımı amacıyla kullanılır.
Özellikleri : Kapalı gözenekli bir malzemeleri. Isı iletim katsayısı 0,040 W/mK dır. -100oC ila +80oC dereceler arasında kullanılabilir. 

4- Extrude Polistren Levhalar ( XPS ) :
Kullanım Yerleri : Binalarda ısı yalıtımı amacıyla kullanılır.
Özellikleri : Kapalı gözeneklidir. Isı iletim katsayısı dış duvarlarda kullanılan levhalarda 0,031 W/mK, döşemelerde kullanılan levhalarda ise 0,028 W/mK dır. -60 oC ila +75oC dereceler arasında kullanılabilir. 

5- Polietilen Köpük :
Kullanım Yerleri : Binalarda ısı yalıtımı amacıyla kullanılır. Çatılarda, duvarlarda ve yerden ısıtmalarda tercih edilir.
Özellikleri : Her iki yüzü folyo ile alüminyum folyo ile kaplıdır. Isı iletim katsayısı 0,040 W/mK dır.

6- Poliüretan Köpük : 
Kullanım Yerleri : Binalarda ısı yalıtımı amacıyla kullanılır.
Özellikleri : Levha halinde ya da püskürtme yöntemiyle uygulanabilir. Levhalar için ısı iletim katsayısı 0,023 W/mK dır. Kısa aralıklarla kullanım sıcaklığı 180-200 oC dir. Sürekli kullanım sıcaklığı 110-120 oC dir.

7- Fenol Köpüğü : 
Kullanım Yerleri : Binalarda ısı yalıtımı amacıyla kullanılır.
Özellikleri : Isı iletim katsayısı 0,021 ila0,025 W/mK arasında değişir. -180 ila 120 oC arasındaki sıcaklıklarda kullanılabilir.

8- Cam Köpüğü : 
Kullanım Yerleri : Binalarda ısı yalıtımı amacıyla kullanılır.
Özellikleri : -260 ila 430 oC arasındaki sıcaklıklarda kullanılabilir. Isı iletim katsayısı: 0,035 – 0,050 W/mK arasında değişir.

kaynak : https://www.guneyyapiizolasyon.com.tr/sayfalar.4131.bina-isi-yalitim-malzemeleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder