27 Şubat 2013 Çarşamba

Low-E Isı Kontrol Camları İle Pencere Yalıtımı


Pencerelerin yalıtımında alışılagelmiş yöntemler iletim yoluyla kaybolan ısıyı mümkün olduğunca geciktirmektedir. Çift cam uygulamaları da geleneksel yalıtım önlemi olarak görülmektedir. İki cam arasına kuru ve durgun hava hapsedilerek ısı kayıpları yarı yarıya azaltılabilmektedir. Pencerelerde ısı yalıtımını etkileyen 3 temel atken vardır ;

1- İki cam arasındaki boşluk
2- Ara boşluğu dolduran gaz
3- Camın yayınım katsayısı.

İki cam arasında arasına kuru hava yerine argon veya benzeri ağır gazlar ile doldurulması durumunda hem yalıtım değeri artırılmış olur hem de dışarıdan gelen gürültü azaltılmış olur.

Yayınım bir cisim üzerinden elektromanyetik enerji tasarrufunun ölçüsüdür. 
Camın yayınım katsayısı teknik olarak 0 ila 1 arasında değişir.  Yayınım değeri arttıkça yalıtım değeri düşmeye başlar. Düşük yayınım katsayısına sahip camlar daha iyi yalıtım sağlamaktadır. Camların yalıtımı için geliştirilen yeni yöntemler ile ısı yalıtım değeri artırılmaktadır. 

Low-E Kaplamalı Çift Camlar 

Camın ısı yalıtım değerini artırmak için cam yüzeyine Low-E kaplamaları yapılır. Low-E kaplamalı çift cam sistemleri oda ısısını görünmez bir ayna gibi iç mekana yansıtarak binadan dışarı çıkan ısının yarısını geri kazandırır. Çift camlı sistemlerde oda ısısının %70’i ışınımla, %30’u ise iletimle dışarı kaçmaktadır. Low-E sistemleri dışarı kaçan ısının büyük bir bölümünü geri kazandırır. 

Low-E Isı Kontrol Kaplamalı Çift Cam Sistemlerinin Genel Özellikleri

1- Isı kayıplarını tek cama göre %65 / %70, çift cama göre %35 / %40 oranında azaltır. 
2- Güneş ışınımlarının içeri girmesine izin verir ve ısı kazancı sağlar.
3- Kışın çok soğuk olan günlerde oda içerisine bakan camlarda terlemeyi önler. 
4- Isının dengeli dağılımı sağlar.

Isı yalıtımı sadece sıcak havanın dışarı kaçmasını engellemek için değil, aynı zamanda yaz ayların da dışarıdan bina içerisine giren ısı kazançlarını engellemek için de yapılır. Yaz ayları için cam hamurlarına renk verici maddeler katılarak ya da cam üzerine metalik kaplamalar yapılarak binaların ısınması engellenebilmektedir.

kaynak : https://www.guneyyapiizolasyon.com.tr/sayfalar.4137.pencere-yalitimi-lowe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder