4 Haziran 2013 Salı

Yalıtım Çözümleri

Yalıtım çözümleri yapılacak yalıtım uygulamalarına göre değişiklik gösterir, binalarda en sık rastlanan yalıtım sorunları dış duvarlardan kaynaklanan ısı yalıtımı, bina temelinden ya da dış cepheden gelebilecek su sızıntıları ve çatılarda meydana gelen ısı ve su yalıtımı sorunlarıdır. Aşağıda bu konularla ilgili yalıtım çözümleri açıklanmaya çalışılmıştır.

1- Isı Yalıtım Çözümleri : Binalarda ısı yalıtım çözümleri dış duvarlar, pencereler, bodrum kat (zemin) ve çatı yalıtım çözümleri olarak dört bölümde incelenebilir.

a- Dış Duvarlarda Yalıtım Çözümleri : Binanın dış kabuğundan kaynaklanan ısı kayıpları çok katlı binalarda %40 tek katlı binalarda ise %25 civarındadır. Isı kayıplarının engellenmesi için mutlaka dış cepheden ısı yalıtımı yapılmalıdır. Dış cephe ısı yalıtımı binanın tüm dış yüzeyini hem ısı kayıp ve kazançlarından koruyarak etkin bir ısı yalıtımı sağlar hem de binaya zarar verebilecek yağış sularını engelleyerek su yalıtımı da sağlar. Uygulama için malzemede seçiminde binanın bulunduğu iklim şartları dikkate alınmalı ve en az 3 cm kalınlığında ısı yalıtım levhası kullanılmalıdır. Daha soğuk bölgelerde 4,5-6 hatta 10 cm yalıtım levhası kullanılabilir. Doğru uygulanmış bir dıştan ısı yalıtımı (mantolama) uygulaması %50 ye varan enerji tasarrufu sağlayabilmektedir.

b- Pencerelerde Yalıtım Çözümleri : Pencereler de en çok ısı kayıplarının olduğu yapı elemanlarındandır. Çerçevelerden kaynaklanan ısı kayıpları camlardan kaynaklanan ısı kayıplarından daha çok olmaktadır. Etkin bir yalıtım için çerçeve seçiminde kullanılacak malzemenin ısı iletim katsayının düşük olmasına dikkat edilmelidir. Son yıllarda kullanımı yaygınlaşan ısıl korunumla cam kullanımı ile ısı kayıpları engellenmiş olur. Kış aylarında perde ve güneşliklerin açık olması binanıza ısı kazancı sağlayacaktır. Yaz aylarında ise tam tersine perde ve güneşliklerin kapalı olması gerekir.

c- Bodrum Kat (zemin) Yalıtım Çözümleri : Bodrum katlar günümüzde depo ardiye garaj vb. işlevlerinden farklı olarak hobi, dinleme ve çalışma alanları olarak kullanılmaktadır. Zeminde yapılacak etkin bir ısı yalıtımı tek katlı binalarda %20, çok katlı binalarda ise %6 civarında ısı kaybını engelleyebilir. 

d-Çatılarda Yalıtım Çözümleri : Binaların nem kararlılığı ile birlikte ısı kararlılık da son derece önemlidir. Isıl kararlılığı için binaların yalıtılması gerekir, diğer yapı elemanları gibi çatılarda yalıtılmalıdır. Çatıların yalıtımında fiziksel etkenler maliyet faktörleri ve yoğuşma riskidir. Binalar, suyun içeride buharlaşıp dışarıda yoğuşacağı şekilde tasarlanmalıdır. Su buharının bina içinde yoğuşmadan dışarı atılabilmesi için vantilasyon, havanın daha fazla su tutabilmesi için yalıtım ve yapı malzemeleri su buharının yoğuşmasına izin vermeyecek şekilde seçilmelidir. Gece ile gündüz arasındaki sıcaklık farkları nedeniyle binalarda ısıl hareketlilik söz konusudur. Çatılarda yapılacak ısı yalıtımı uygulamaları ile bu ısıl hareketlilik belli oranlarda sabitlenebilir. 


2- Su Yalıtım Çözümleri : Su, binanın taşıyıcı kısımlarında yer alan demir aksamların paslanmasına ve zamanla yük taşıma kapasitelerinin düşmesine neden olmaktadır. Aynı zamanda betonun çürüyerek düşmesi veya kopmasına da neden olur. Bina güvenliği ilgili zararlarının yanında küf ve bakteri oluşturarak insan sağlığına da zarar verir. Su yalıtımı çözümleri dış duvar, zemin ve çatı elemanları olarak ele alınabilir. Dış cephe ısı yalıtımı hem ısı hemde su yalıtımı sağladığı için her iki çözümü de üretebilmektedir. Zeminde ise iç ve dış drenaj uygulamaları ile istenemeyen sular binadan uzaklaştırılabilir. Çatılarda ise su geçirimsiz malzemeler ile yapılacak tüm uygulamalar etkin bir su yalıtımı sağlayabilir. 

Firmamız tüm yalıtım çözümlerini uzman uygulamacı kadrosu ile mantolama sözleşmesi ne uygun garantili olarak yapmaktadır. Detaylı bilgi için iletişim formumuzu doldurabilir,  ya da 0216 475 12 41 numaralı telefondan bizlere ulaşabilirsiniz.

kaynak : https://www.guneyyapiizolasyon.com.tr/sayfalar.4139.yalitim-cozumleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder