28 Ağustos 2014 Perşembe

Su Yalıtımında Bitüm

Yapılarda su geçirimsizliğini sağlayan en eski ve etkili maddelerin basında bitüm gelir.Bitüm, yüksek molekül kütleli hidrokarbonlar ile hidrojen ve karbonca çok zengin organik maddelerin doğal yada yapay karışımı olup ham petrolün rafineride damıtılması sonucu elde edilen ısıtılınca akışkan hale gelen katı kıvamlı bir petrokimya ürünüdür. Petrokimya sanayi’ndeki gelişmeler yalıtım sektöründe penetrasyon bitümlerini, içinden sıcak hava geçirilerek okside edilmiş sert bitümden sonra yüksek nitelikli modifiye polimer bitümlerde üretilmiştir. Gelişmiş modifiye polimer bitümler katkı olarak kullanılan termoplastik polimerlerin cinsine göre plastomerik veya elastomerik bitümü oluşturur. Plastomerik bitüm: APP (Ataktik Poli propilen) ile modifiye edilmiş oldukça dayanıklı sıcak iklim performansı yüksek ve seklini koruyan şalümo ile uygulanan bir bitümdür.

Ekostomerik bitüm SBS (Stiren Butadien Stiren) ile modifiye edilmiş yaslanma direnci yüksek soğuk iklim performansı yüksek elastik deformasyon nitelikli uygulama şalümo  veya sıcak asfalt ile yapılan bir bitümdür.

Bitümün sınıflandırılmasında belirleyici olan iki ana özellik vardır :

Penetrasyon değeri: Özel bir iğnenin belirli koşullarda bir basınç ile bitüme dmm cinsinden penetre edilmesi ile belirlenir.

Yumuşama noktası: Daire şeklindeki katı bitümün bir halka içerisine yerleştirilmesi ve üzerindeki metal top düşene kadar ısıtılması ile belirlenir.

Bitümler bu testler sonucunda bulunan penetrasyon değerleri ve yumuşama noktaları ile adlandırılırlar. Örneğin;

160/200 penetrasyon bitümü: Yumuşama noktası 160oC, Penetrasyon değeri 200 dmm

85/25 okside bitümü: Yumuşama noktası 85oC, Penetrasyon değeri 25 dmm

Bitüm; hafif asitlere, inorganik alkalilere, tuzlu solüsyonlara ve alkollere karsı dayanıklıdır, konsantre, güçlü asitlere, yağlara ve grease yağına karşı dayanıksız dır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder