14 Eylül 2012 Cuma

Bir bina ısı yalıtımının iyi yapıldığını nasıl anlayabiliriz

Bir bina ısı yalıtımı nın iyi yapıldığını nasıl anlayabiliriz ?
Binanızı satın alırken öncelikle bu bir yeni inşaatsa projesini sorarak dış katmanlarında ne tür ısı yalıtım sistemleri kullanıldığını öğrenebilirsiniz.
Bir mimar yada mühendise danışılarak hangi ısı yalıtım panel tipinin kullanıldığı, dıştan mı mantolandı içten mi mantolama yapıldı, veya ısı yalıtım sıvalarıyla mı ısı yalıtımının çözüldüğünü öğrenebilirsiniz. Fakat elinizde bir proje yoksa ve karşınızdaki kişi bu binanın size mantolandığını söylüyorsa içten veya dıştan olmasına göre gidip duvarlarınıza tıklayarak veya bir matkap yardımıyla bir delik açarak katmanları görebilirsiniz. Yani bir matkapla deldiğinizde katman katman karşınıza bir strafor köpük çıkabilir, bir çimento bazlı sıva çıkabilir, bir tuğlanın kırmızısı dökülebilir. Bu şekilde katmanı tespit etmeye çalışırsınız.
Dış cephe mantolamasının yapılıp yapılmadığını öğrenmek için proje en iyi çözüm, birde oradaki uygulamacılara bunu danışmak gerekiyor. Fakat özellikle dikkat ettiğimiz husus binanız içten değil dıştan mantolanmış olsun ve polistren levha tiplerinde de uygun olanının seçilmiş olması. Şu soruları sormalarını öneririz;
1. Binalarında ısı yalıtımı uygulanmış mı?
2. İçten mi dıştan mı mantolanmış?
3. Hangi panel tipi kullanılmış?
4. Isı yalıtım sıvaları kullanılmış mı?
5. Isı yalıtım boyaları tatbik edilmiş mi?
Almanız gereken cevaplardan birisi dıştan mantolanmış olmasıdır, iki ekspandıt polistren levhaların kullanılmış olmasıdır, ısı yalıtım boyası da ek bir önlem olarak karşınıza çıkacaktır.

kaynak : https://www.guneyyapiizolasyon.com.tr/sayfalar.3871.bina-isi-yalitimi.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder