10 Eylül 2012 Pazartesi

Fugalı Mantolama

Fuga, dış cephe kaplamaları arasında genleşme ve çatlamayı önlemek ve estetik görünüm sağlamak amacı ile kullanılan dış cephe ürünüdür. Fugalı Mantolama uygulamasında fuga hem setetik bir görünüm sağladığı için, hem de,uygulamada dekoratif sıva ve boya uygulama aşamasında ek oluşturmadan sonlandırma sağladığı için kullanılır.

Fuga xps veya eps ısı yalıtım malzemelerinden yapılır, fuga kanalının iç tarafı akrilik harc ile kaplanır ve dış etkilere maruz kalmadan uzun yıllar beklenen performansı sağlar.Dış mantolama uygulamalarında rahatlıkla kullanılabilir.

Fuga Uygulama Yöntemleri

1- Isı yalıtım levhaları duvara aşağıdan yukarıya kadar  tespit edilir, istenilen yerlere kesim aletleri ile fuga kanalları açılır, alüminyum fuga profilleri yerleştirilir. İskele de uygulama yapılması zordur, çok fazla işçilik gerektirir,uygulama hataları sebebi ile ısı köprüleri oluşabilir.

2- Özel üretim Fuga profilleri ısı yalıtım levhaları ile birlikte uygulanır.Fuga Profilleri ısı yalıtım levhası kalınlığında ve aynı malzemeden imal edilmiş olduğundan kesim işlemine gerek yoktur. Hızlı uygulanabilir, birleşim yerlerinde ısı köprüsü oluşturmaz.

kaynak : https://www.guneyyapiizolasyon.com.tr/sayfalar.3962.fugali-mantolama.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder