14 Eylül 2012 Cuma

Mikro gözenekli Isı yalıtım Malzemeleri

Mikro gözenekli yapıdaki silika esaslı ısı yalıtım malzemeleri, Isıl Proses veya Islak Kimyasal Proses ile imal edilerek, Isıl Prosesten Geçirilmiş Silika (Fumed Silica) ve Silika Aerojel (Silica Aerojel) adını alırlar. Silika aerojeller günümüzde dünyada en hafifi katı madde olarak kabul edilmektedir.
Alışılagelmiş mantolama malzemeleri nde, yalıtım malzemesinin ısı iletim katsayısını, gazdaki iletim, gaz/hava, katıdaki iletim, katı ve ısıma, birlikte belirlerler. Genelde,  > gaz/hava + katı + ısıma olmakla birlikte, köpükler ve aerojellerde yaklaşık olarak bir eşitlik söz konusudur. Alışılagelmiş dış cephe mantolama malzemeleri (Genel ve EPS Köpük) için, gazdaki iletim, katıdaki iletim ve ısımanın nihai ısı iletim katsayısına etkileri aşağıda gösterilmiştir.
- Isı iletim Katsayısı gaz/hava 0,025 W/mK 0,025 W/mK
- Isı iletim Katsayısı katı 0,001-0,030 W/mK 0,001 W/mK
- Isı iletim Katsayısı ısıma 0,001-0,010 W/mK 0,011 W/mK
Görüldüğü üzere, yalıtım malzemesinin ısı iletim katsayısını, büyük oranda içerdiği gazın yani havanın ısı iletim katsayısı belirlemektedir.

Mikro gözenekli yapıdaki ısı yalıtım malzemeleri, örneğin aerojeller incelendiğinde, gözeneklerin çok küçük olması sebebiyle, gazdaki iletimin 0,005-0,010 W/mK değerine düştüğü görülür.
Aerojellerin doğal opak yapısı nedeniyle ısıma etkisi de azalmakta, Isıl Prosesten Geçirilmiş Silika (Fumed Silica) ürünlerde bunu sağlayabilmek için opaklık sağlayan katkılar ilave edilmektedir. Sonuç olarak; silika aerojel ürünlerin ısı iletim katsayıları 0,020 W/mK degerinin altında kalmaktadır.

kaynak : https://www.guneyyapiizolasyon.com.tr/sayfalar.3900.bina-isi-yalitim-malzemeleri.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder