14 Eylül 2012 Cuma

Mertek aralarında çatı yalıtım uygulaması

Bazı yapılarda, özellikle yazlık villa gibi binalarda çatı meyli hizasında mertek aralarında çatı ısı yalıtımı yapılması istenir. Bu gibi yerlerde camyünün üst kısmının alüminyum folyo kaplanması ile elde edilen kompozit yapı uygulanır ve şiltenin her iki tarafında 5' er cm.lik kanatlar mevcuttur. Malzeme, alüminyum folyo içe gelecek şekilde (sıcak tarafa) merteklerin arasına yerleştirilir ve bu kanatlardan merteklere tutturulur. Malzemenin üzeri daha sonra lambiri v.s. gibi kaplama malzemeleriyle kaplanabilir. Kaplama malzemesiyle alüminyum folyo arasında 1-2 cm bırakılırsa
çatı yalıtım malzemesi nden daha iyi sonuç alınır.

Mertek üstünde veya eğimli beton çatı üzerine yalıtım uygulaması
Bu uygulamada, mertek üzerindeki kaplama tahtaları üzerine bir buhar kesici serilerek bunun üzerine çakılan 5x5 kadronların arasına Camyünü yalıtım/mantolama levhaları dizilir. Bunun üzerine su geçirmeyen kiremit altı örtüsü serilerek ahşap kadronlara kiremit altı çıtası çakılır ve kiremitler döşenir.

Bir diğer uygulama ise kaplama tahtası üzerine veya direk olarak mertek üzerine XPS levhalar çakılır. Bunun üzerine su yalıtımı yapılır ve kiremit altı çıtası çakılarak kiremitler döşenir.

kaynak : https://www.guneyyapiizolasyon.com.tr/sayfalar.3901.mertek-aralarinda-cati-yalitim-uygulamasi.html


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder