10 Eylül 2012 Pazartesi

Isı yalıtım boyaları

Özel teknoloji ile üretilmiş çok küçük çaplı seramik boncukların su bazlı iç cephe, dış cephe veya tavan boyalarının içerisinde belli oranlarda karıştırılarak kullanılmasıyla üretilen boyalardır.  Son yıllarda bir çok tüketici tarafından merak konusu olmuş, mantolama sistemlerinin muadili olup olmadığı konusunda tartışmalar yaşanmıştır. Isı yalıtım boyaları ile anlatılmak istenen; içerisindeki seramik boncuklarla yüzeyde bir ışınım bariyeri (radiant barrier) tabakası oluşturan boyalardır.
Radiant barrier: Işınım yolu ile ısı kaçışını engelleyen malzemelere denir. Isının iletim yolu ile kaçışına karşı etkisizdirler. Bir çok radiant barrier türü vardır ancak boya içerisinde kullanılan mikronize boyutlu, içi boş, pudra görünümlü, beyaz seramik boncuklardır. İleri teknoloji ürünü bu boncukların ışını yansıtma (reflekte etme) kabiliyetleri çok yüksek; ısı enerjisi yayma (emissivity) kabiliyetleri çok düşüktür.mantolama malzemeleri üreten veya ısı yalıtım sistemlerinin satışını yapan  firmalar, bu çeşit boyaların hiçbir şekilde mantolamanın muadili olamayacağını öne sürmüşler, hatta “boya” ile ısı yalıtımı yapılamayacağını söylemişlerdir. Burada öne sürdükleri tez şudur: Isı yalıtım malzemeleri, içlerinde hava boşluğu olan, belli bir kalınlığa sahip, düşük ısı iletim katsayısına sahip malzemelerdir. Boyanın oluşturduğu kalınlık ise milimetrenin bile altında olup, ısı iletim katsayısı düşük değildir. Bu nedenle boya malzemesi, mantolamanın muadili olamayacağı gibi ısı yalıtımı için kullanılamaz denmektedir. Ancak teorik bilgiler sayfasında da değindiğimiz gibi ısı üç yolla iletilir: İletim, taşınım ve ışınım. (Lütfen ilgili sayfaya bakınız) Mantolamada kullanılan levhalar ısının “iletim” yoluyla kaçışını engellerler. Oysa ısının “taşıma” ve “ışınım” yolları ile kaçışını da engelleyebiliriz. İşte ısı yalıtım boyaları bu amaçla yani ısının taşıma ve ışınım yolu ile kaçışını engellemek amacıyla üretilmektedirler.

Buna karşılık bu boyaları üreten firmalar, bir takım sertifikalar, laboratuar test sonuçları öne sürerek malzemelerinin kullanıldığı mekanlarda ısı yalıtımı sağlandığını iddia etmektedirler. Isı yalıtımı şu şekilde olmaktadır: İç yüzeye sürülen ısı yalıtım boyası, içindeki katkı malzemesi sayesinde duvara çarpan ısı enerjisini tekrar içeri yansıtmakta ve ısının daha uzun süre iç mekanda kalmasını sağlamaktadır. Aynı şekilde dış cepheye uygulanan boya ise, yaz mevsimlerinde binanın içerisine giren ısıyı azaltmakta ve serin iç mekanlar oluşturmaktadır. Yani malzemenin kalınlığı değil, reflekte (yansıtıcı) özelliği işe yaramaktadır.

İç mekanda hem duvarlar hem de tavan boyanmalı, dış cephede ise son kat boya olarak uygulanmalıdır. Sadece iç cephede veya sadece tavanda uygulamak yeterli sonuç vermeyebilir. Uygulama en az 2 kat olarak yapılmalıdır. İç cephelerde yapılan uygulamalarda da en az 2 kat sürülmelidir. Boyanın içindeki boncuklar nedeniyle tekstürlü (pütürlü) bir yüzey oluşacaktır. Kullanıcılar bu konuda uyarılmalıdır. Pütürlü görüntü istenmiyorsa bir üçüncü kat (standart iç cephe boyası kullanarak) sürülmelidir. Piyasada 15 litrelik kovalarda, iç cephe, dış cephe ve tavan boyası olarak satılmaktadır. Birçok kartela rengi mevcuttur.


http://mantolama.world.edu/isi-yalitimi/isi-yalitim-boyalari



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder