10 Eylül 2012 Pazartesi

Mantar ısı yalıtım levhaları

Mantar agregalarının yüksek sıcaklık ve basınç altında bitümlü bağlayıcı ile işlenmesinden üretilirler. Doğal ve organik bir malzeme olduğundan ham hali küf ve haşere barındırır. Ancak bitümle işlendikten sonra bu olumsuz özelliği yok olur. İşlenmiş levha mantar zor yanar, bünyesine suyu zor kabul eder. Modern yalıtım malzemelerinin gelişmesiyle popülerliğini yitirmiştir, daha çok dekorasyon amaçlı kullanılmaktadırlar.

Hangi tür yalıtımlarda kullanılır: ısı yalıtım mantolama , ses yalıtımı
Isı iletim katsayısı: 0,040 W/mK.
Yoğunluğu:                100 kg/m3 civarı.
Yangın dayanıklılık sınıfı: B1 sınıfı (zor alev alır) malzemedir.
Sıcaklığa dayanımı: -180 ile 100 0C arası sıcaklıklarda kullanılabilirler.
Buhar geçirgenliği: Buharı geçirimi zordur. Buhar difüzyon direnç katsayısı 10 – 40 arasıdır.
Basınç dayanımı: Elastik malzeme olup basınca dayanıklıdır.
Su emme: Bitüm kullanılarak işlenen mantar suyu zor emer.
Boyutsal kararlılığı: Kullanılabilir ölçülerdedir.
Kimyasallara dayanıklılığı: Halojenler, amonyak, eterler hariç kimyasallara karşı oldukça dayanıklıdır.

kaynak : http://mantolama.world.edu/2012/08/page/11


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder