10 Eylül 2012 Pazartesi

Seramik yünü

Taşyünü ve camyünü gibi lifli bir ısı yalıtım malzemesidir. En önemli özelliği taşyününün kullanılamadığı 1200 0C – 1400 0C gibi yüksek sıcaklıklarda kullanılabilmesidir. Bu nedenle bina kabuklarında değil sanayi tipi ısı yalıtımlarında (yüksek fırın, kazan, boru vs.) kullanılır. Piyasada rulo, levha, halat şeklinde satılır. Prefabrik boru şeklinde üretilemez. Beyaz renklidir. Soğuk su devreleri, güneş enerjisi sistemleri, iklimlendirme ve soğutma ekipmanları, çift sıcaklıkla çalışan sistemler, havalandırma kanalları ve tanklar, büyük çaplı boru fitingleri, yer altından geçen borular, yangın tesisatında donmaya karşı, sandviç panellerin arası gibi daha birçok kullanım alanı mevcuttur. Diğer lifli ısı yalıtım malzemelerine göre daha pahalıdır. Piyasada 14400 mm x 610 mm x 13 mm ; 7200 mm x 610 mm x 25 mm ; 3600 mm x 610 mm x 50 mm ebatlarında satılır.
Hangi tür yalıtımlarda kullanılır: Tesisat
Isı iletim katsayısı: 400 0C deki ısı iletkenlik değeri 0,07 W/mK dir. Sıcaklık arttıkça bu değer yükselir yani ısı yalıtım özelliği azalır. Yoğunluk arttıkça ısı yalıtım değeri daha da artar.
Yoğunluğu:        Yoğunluğu 100 – 190 kg/m3 arasında değişir.
Yangın dayanıklılık sınıfı: A1 yanmaz sınıfına dahil bir malzemedir.
Sıcaklığa dayanımı: Çok yüksek sıcaklıklara karşı dayanıklıdır (1400 0C). Ancak sıcaklık yükseldikçe ısı yalıtım değerinde azalma olur.
Buhar geçirgenliği: Diğer lifli ısı yalıtım malzemeleri gibi buharı geçirir.
Basınç dayanımı: Genel itibariyle yumuşak bir malzeme olup basınca dayanıklı değildir.
Su emme: Su itici olmakla birlikte suyla uzun süre temas ettirilmemeli, ıslanmaya ve yoğuşmaya karşı korunmalıdır.
Boyutsal kararlılığı: Kullanılabilir ölçülerdedir.
Kimyasallara dayanıklılığı: Hidroflorik asit ve fosforik asite karşı hassas olup diğer kimyasallara karşı dayanıklıdır.

kaynak : http://mantolama.world.edu/2012/08/page/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder