10 Eylül 2012 Pazartesi

Isı yalıtım sistemleri

Isı yalıtım sistemeleri ülkemizde avrupa ülkelerine nazaran geç başlamıştır. son yıllarda ısı yalıtım sistemlerine ciddi yatırımlar yapılmışsa da beklentileri  karşılayacak seviyeye ulaşamamıştır. Isı yalıtım sistemlerinin yakın gelecekte istenilen seviyeye ulaşacağı öngürülmektedir. Isı yalıtım sistemlerinin gelişmesinde şüphesiz en büyük pay, ısı yalıtım malzemesi üreticileri ve üreticilerin uygulamacı bayilerinindir.

Eski ısı yalıtım sistemlerinde, mantolama şirketleri malzemeleri ayrı ayrı temin eder, dışarıdan usta bularak uygulamayı gerçekleştirirdi. Değişen piyasa şartları sebebi ile artık şirketler kendi bünyelerinde yetişmiş uygulamacı personel bulundurarak yapılan işin kalitesini arttırmaya çalışmaktadır, fakat  işin kalitesini artırmak için sadece personel yeterli değildir, kullanılacak malzeme de işin kalitesini doğrudan etkilemektedir.

Isı yalıtım sistemlerinde  artık ısı yalıtım malzemesi üreticileri, bayilerine kullanılacak malzemeleri paket halinde vermektedir, işin uzmanı olan üreticinin tavsiye ettiği bir biri ile uyumlu malzemeler ısı yalıtım uygulamasının sorunsuz yapılmasını sağlamıştır ve son yıllarda yapılan ısı yalıtım uygulamaları ile sektörün ilk zamanlarında yapılan ısı yalıtım uygulamalarının arasında kalite olarak büyük farklar olduğu ortaya çıkmıştır.


Örnek paket ısı yalıtım sistemi malzemeleri.

Isı yalıtım Levhası : Karbonlu EPS, XPS,Taş Yünü
Yalıtım Levhası Yapıştırıcısı
Plastik Çivili Dübel
Sıva Filesi
Fileli Köşebent
İlk Kat Sıva
Dekoratif Sıva
Dış Cephe Boyası

Ülkemizde en çok kullanılan paket ısı yalıtım sistemleri.

Polisan Exelans Enerji ısı yalıtım sistemleri.
Filli Boya Mantolama Fiyatları  ısı yalıtım sistemleri.
Alsecco Dış cephe ısı yalıtım sistemleri.
Wagner Wabietherm  dış cephe ısı yalıtım sistemleri.
Baumit  dış cephe ısı yalıtım sistemleri.
Marshall Thermos dış cephe ısı yalıtım sistemleri.
Weber Markem  dış cephe ısı yalıtım sistemleri.
Mavi Kale dış cephe ısı yalıtım sistemleri.
Dyo Klimatherm dış cephe ısı yalıtım sistemleri.

kaynak : https://www.guneyyapiizolasyon.com.tr/sayfalar.3965.isi-yalitim-sistemleri.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder