14 Eylül 2012 Cuma

Isı Yalıtım Malzemeleri Çeşitleri

Yapılardaki ısı yalıtımı işlemleri nin çevre, ülke ekonomisi vb. nedenlerden dolayı büyük önem kazanması yalıtım islemlerini üzerinde bir çok bilim adamının çalıstıgı bir bilim haline getirmistir. Bu çalısmalar ve arastırmalar sonucu ısı yalıtımında kullanılan ısı yalıtım malzemeleri sınıflandırma islemlerinde karısıklıklar yaratacak kadar çesitlenmis ve gelismistir. Isı yalıtım malzemeleri temelde,
- Yalıtkanın Yapıldıgı Ana Maddeye Göre
- Yalıtkanın İç Yapısına Göre,  olmak üzere iki grupta incelenir.
Bu sınıflandırmanın yanı sıra ısı yalıtım uygulama sistemlerine göre su sekilde sınıflandırılabilir.

- Levha yapısındaki ısı yalıtım malzemeleri
- Silte (rulo) yapısındaki ısı yalıtım malzemelerinin uygulanması (cam yünü)
- Yerinde köpük olusturan ısı yalıtım malzemeleri (poliüretan köpük)
- Harca katılarak kullanılan ısı yalıtım malzemeleri (hafif agregalı malzeme)
- Dolgu (dökme) olarak kullanılan ısı yalıtım malzemeleri (polistrol,genlestirilmis perlit)
- Blok halinde örülerek kullanılan ısı yalıtım malzemeleri (polistren köpüklü tugla, özel tuglalar)
- Gazların ısı tasınımına engel olacak sekilde tasarlanan ısı yalıtım
malzemeleri (ısıcamlar)
Genelde ısı yalıtım malzemelerinden sadece tek bir özellik istenmez bunun yanı sıra ek özellikler ve görevler istenir. Bu durumda bir çok özelligi bünyesinde tasıyan birden fazla ısı yalıtım malzemesinin bir araya getirilmesi ile olusturulan kompozit yapılı ve yüksek performanslı ısı yalıtım malzemeleri de mevcuttur.
Bitkisel ve Hayvansal Kökenli Yalıtkanlar:
Mantar, Ahsap Talas ve Lif Levhalar, Hayvansal Dokumalık Lifler ( Yün, Tiftik Keçe vb.) Bitkisel Dokumalık Lifler ( Keten, Pamuk, Palmiye Lifleri) Saman, Yosunlar vb.
Mineral Kökenli Yalıtkanlar :
Asbest (Amyant) Lifleri, Cam Elyafı ( Cam Yünü, Cam Pamugu) Tas Yünü ( Tüm Mineral Yünler) Seramik Yünü, Cam Köpügü, Fosil Silisler, Genlestirilmis Mikalar (Vernikülit) Genlestirilmis Taslar ( Perlit, Bazalt) vb.
Sentetik Yalıtkanlar:
Polietilen,Polivinilklorür Köpükleri ( PVC ) Polistren Köpükleri ( PS ) Poliüretan Köpükleri ( PU ) Fenolformaldehit Köpükleri vb.
Yüksek Performanslı Yalıtkanlar:
Saydam Yapılı Yalıtkanlar, Vakumlanmıs Yalıtım Panelleri,Komposit Yalıtkanlar.
Taneli Yapıya Sahip Yalıtkanlar :
Genlestirilmis Granüle Mantar,Fosil Silisli Taneler ( Diatome Tipi ) Perlit ( Genlestirilmis Küçük Camsı Bilyalar ) Genleştirilmiş Mikalar (Vermusilit)Vb.
Elyaflı Yalıtkanlar :
Asbest Lifleri, Cam Elyafı ( Cam Yünü, Cam Pamugu )Tas Yünü,Ahsap Lifli Levhalar
Sentetik Köpük Yalıtkanlar :
Polivinilklorür ( PVC ) Köpükler ( Açık- Kapalı Gözenekli ) Polistren Köpükleri ( PS ) ( Kapalı Gözenekli ) Poliüretan Köpükleri ( PU ) ( Kapalı Gözenekli ) Üreformaldehit ( UF ) Köpükleri
Mineral Köpük Yalıtkanlar :
Hafif Betonlar ( Gaz Betonlar, Hafif Agregalı Sünger Tası ( Bims ) Cam Köpügü
Polimer Baglayıcılı Yalıtkanlar :
Bitümlü Maddeler, Plastikler, Boyalar

kaynak : https://www.guneyyapiizolasyon.com.tr/sayfalar.3843.cesitleri.html


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder